Hizmetlerimiz

Engelli Öğrencilere Destek Alanları
 
 
1.     Kampüs fiziksel alanlarının erişilebilirliği çalışmaları.
 
  • Binaların asansör, merdiven, rampa ve tuvaletlerinin erişilebilirliğini sağlanması,
  • Yemekhanelere erişimin sağlanması,
  • Dış mekânlarda kaldırım ve yol erişilebilirliğinin sağlanması için paydaş birimlerle işbirliği,
  • Kültürel ve Sportif faaliyet alanlarının erişilebilirliğini sağlanması, 
 
2. Öğrenme kaynaklarının iyileştirilmesi çalışmaları. 
 
  • Öğretim üyelerinin ve yardımcılarının engelli öğrenciler ile ilgili bilgilendirilmesi,
  • Görme engelli öğrenciler için okuma kaynakları temini çalışmaları, (sesli okuma odası, sesli materyal hazırlıkları)
  • Kütüphanedeki bilgi kaynaklarının erişilebilir olması için paydaş birimle işbirliği,
 
3. Sınav olanaklarının iyileştirilmesi çalışmaları. 
 
  • Öğretim üyelerinin ve yardımcılarının engelli öğrenciler ile ilgili bilgilendirilmesi,
  • Sınavlarda engelli öğrencilere özel ek süre tanınması,
  • Sınavlarda engelli öğrencilerin ayrı bir sınav salonunda okuma, yazma desteği sunan bir öğretim elemanı gözetmenliğinde sınav uygulamaları,
  • Bilgisayar tabanlı sınavlar ile ilgili hazırlık, (ekran klavyesi) 
 
4. Ulaşım olanaklarının iyileştirilmesi çalışmaları.
 
  • Belediye otobüsü saatlerinde düzenleme için İzmir Büyükşehir Belediyesi ile temas kurulması,
  • Rektörlük araçlarından yararlanma çalışmaları,
 
5. Psikolojik ve  rehberlik danışmanlık. 
 
  • Engelli öğrencilere psiko-sosyal destek hizmetleri,
 
6. Üniversitenin tanıtımı çalışmaları. 
 
  • Üniversiteye yerleşim öncesi ve kayıt sırasında üniversitenin tanıtılması, (Mekânda Erişilebilirlik Ödüllü Kampüs tanıtımı) 
 
7.Engelli öğrencilere destek için programlar ve projeleri. 
 
  • Engelli öğrenci topluluğu etkinliklerine destek verilmesi,
  • Tüm öğrencilere yönelik engellilikle ilgili farkındalık eğitimleri,
  • Birimin çalışmalarına engelli öğrencilerin katılımının sağlanması,

 

Bakırçay Üniversitesi’nin Engelli Öğrenciye Destek Prosedürü 
 
  • Öğrencinin gönüllü başvurusu,
  • Öğrenciye özel görüşme için zaman planlaması,
  • Görüşmelerin birebir yapılması ve mahremiyetin korunması,
  • Görüşme başlıklarının tarih ve sonuca göre kaydedilmesi,
  • Çözüm için öğrenciye öneriler sunma veya gerekli görüşmelerin yapılarak bir sonraki görüşmede bilgi aktarımı