Hizmetlerimiz
Engelli Öğrencilere Destek Alanları
1. Kampüs fiziksel alanlarının erişilebilirliği çalışmaları.
- Binaların asansör, merdiven, rampa ve tuvaletlerinin erişilebilirliğini sağlanması,
- Yemekhanelere erişimin sağlanması,
- Dış mekânlarda kaldırım ve yol erişilebilirliğinin sağlanması için paydaş birimlerle işbirliği,
- Kültürel ve Sportif faaliyet alanlarının erişilebilirliğini sağlanması,
2. Öğrenme kaynaklarının iyileştirilmesi çalışmaları.
- Öğretim üyelerinin ve yardımcılarının engelli öğrenciler ile ilgili bilgilendirilmesi,
- Görme engelli öğrenciler için okuma kaynakları temini çalışmaları, (sesli okuma odası, sesli materyal hazırlıkları)
- Kütüphanedeki bilgi kaynaklarının erişilebilir olması için paydaş birimle işbirliği,
3. Sınav olanaklarının iyileştirilmesi çalışmaları.
- Öğretim üyelerinin ve yardımcılarının engelli öğrenciler ile ilgili bilgilendirilmesi,
- Sınavlarda engelli öğrencilere özel ek süre tanınması,
- Sınavlarda engelli öğrencilerin ayrı bir sınav salonunda okuma, yazma desteği sunan bir öğretim elemanı gözetmenliğinde sınav uygulamaları,
- Bilgisayar tabanlı sınavlar ile ilgili hazırlık, (ekran klavyesi)
4. Ulaşım olanaklarının iyileştirilmesi çalışmaları.
- Belediye otobüsü saatlerinde düzenleme için İzmir Büyükşehir Belediyesi ile temas kurulması,
- Rektörlük araçlarından yararlanma çalışmaları,
5. Psikolojik ve rehberlik danışmanlık.
- Engelli öğrencilere psiko-sosyal destek hizmetleri,
6. Üniversitenin tanıtımı çalışmaları.
- Üniversiteye yerleşim öncesi ve kayıt sırasında üniversitenin tanıtılması, (Mekânda Erişilebilirlik Ödüllü Kampüs tanıtımı)
7.Engelli öğrencilere destek için programlar ve projeleri.
- Engelli öğrenci topluluğu etkinliklerine destek verilmesi,
- Tüm öğrencilere yönelik engellilikle ilgili farkındalık eğitimleri,
- Birimin çalışmalarına engelli öğrencilerin katılımının sağlanması,
Bakırçay Üniversitesi’nin Engelli Öğrenciye Destek Prosedürü
- Öğrencinin gönüllü başvurusu,
- Öğrenciye özel görüşme için zaman planlaması,
- Görüşmelerin birebir yapılması ve mahremiyetin korunması,
- Görüşme başlıklarının tarih ve sonuca göre kaydedilmesi,
- Çözüm için öğrenciye öneriler sunma veya gerekli görüşmelerin yapılarak bir sonraki görüşmede bilgi aktarımı